Main page » Archívum » Pneumobil 2010 » Versenykategóriák

Versenykategóriák

Versenykategoriak

A verseny értékelése:

A III. Nemzetközi Rexroth Pneumobil Verseny a helyezések alapján lesz értékelve.

1. A konstrukció eredetisége kategória

A gépátvétel a verseny előtti napon lesz megtartva. A gépátvételen a csapatnak be kell mutatni a járművet, válaszolnia kell a zsűri járműre vonatkozó kérdéseire. A gépátvétel célja kettős. Az első cél annak eldöntése, hogy a jármű versenyre bocsátható-e, megfelel-e a versenykiírás követelményeinek. A második cél a jármű műszaki tartalom szempontjából való értékelése és a versenyre benevezett többi járművel való összehasonlítása.

Az értékelés szempontjai a következők:

  • versenykiírási feltételeknek való megfelelés
    a csapat bemutatja működés közben a járművet (röviden, max. 5 perc) ehhez egy darab palackot kap
  • tervdokumentáció beküldése, a megkövetelt forma szerint (lásd A feladat műszaki részletezése 15. pont)
  • pneumatikus kapcsolás
  • innovációtartalom, ötletes megoldások
  • alkalmazott szerkezeti és alapanyagok
  • befektetett munka
  • kivitelezés minősége
  • megjelenés, design

A zsűritagok a fenti szempontok alapján állapítanak meg egyénileg egy helyezési sorrendet. Az egyéni helyezések összesítése fogja a versenykategória végső sorrendjét meghatározni.

Fontos, hogy a gépátvételen a csapatok időben jelenjenek meg, mivel a zsűrinek a helyezési sorrend felállításához az összes járművet látnia kell. A késve érkező csapat a versenyből ki lesz zárva.

  • Az első három helyezett kap díjat.

2. Távolsági kategória

  • A járműnek egy feltöltött palackkal a legnagyobb távolságot kell megtennie. A reduktor 10 bar nyomásra lesz beállítva.
  • A pálya tervezett hossza kb. 640 m.
  • A futam alatt a csapattagoknak egymást váltva kell vezetniük a járművet, minimum 3 váltás kötelező (mind a négy csapattag, de legalább kettő felváltva). Ez azt jelenti, hogy a futam alatt a járműnek meg kell állnia, vezetőt kell váltani, majd tovább kell indulnia.
  • Az első váltás már lehet az első körben.
  • Két váltás között minimum 1 kör megtétele kötelező.
  • A váltás csak a pálya egy adott szakaszán lehetséges.
  • A csapattagok a pályán tartózkodhatnak.
  • A jármű átlagsebességének a futam alatt el kell érnie a 12 km/h-t, amibe a vezető csereideje is beleszámít.
  • A kötelező minimum átlagsebesség a megtett összes egész körre vonatkozik.
  • Így egy körön belül nem kötelező az átlagsebesség betartása, mivel az átlag számít.
  • Az utolsó tört kör átlagsebessége nem számít, azaz lehet menni lassabban is, ha nem fut át a célvonalon a jármű, akkor nem számít bele az átlagsebességbe.
  • A járműnek legalább 2 km-t meg kell tennie.
  • A futam alatt a jármű a vezetőváltások és az akadályoztatás kivételével más okból nem állhat meg, és nem indulhat újra. Megállás (meghibásodás) esetén az addig megtett távolság számít a végeredménynek.
  • Amennyiben a versenyző egy másik jármű akadályozása miatt állt meg, az nem minősül megállásnak, de az átlagsebességbe beleszámít.
  • Ha ezek a feltételek nem teljesülnek, akkor ebben a kategóriában nem értékelhető a csapat eredménye. A pályán egyszerre 6-10 jármű van a futamban. A jármű kitolása a pályáról a csapattagok segítségével történik, a versenyben résztvevő többi jármű minimális akadályozásával. Indítás egymás után, időben eltolva. Az elért távolságot a jármű legelső pontjánál mérjük. A kommunikáció a járművezető és a csapattagok között tetszőleges. A fenti előírások maradéktalan betartása esetén a megtett távolság alapján kialakult sorrend a verseny végeredménye.
  • Az első három helyezett kap díjat.

3. Gyorsasági kategória

  • A járműnek egy feltöltött palackkal a lehető legrövidebb idő alatt kell egy pályakört megtennie. A pálya tervezett hossza kb. 300-350 m. A reduktor 10 bar nyomásra lesz beállítva. A járműveknek folyamatosan három kört kell megtenniük, a legjobb köridő számít az elért eredménynek. Az első kört a járműnek már mozogva, felgyorsulva kell megkezdenie (egy bevezető szakaszon), azért, hogy a köridők összehasonlíthatók legyenek.
  • A felfutási szakaszban a csapattagok nem segíthetnek a jármű gyorsításában (nem lehet megtolni a járművet).
  • A jármű a háromkörös futam alatt egyszer, - 1 percre - megállhat, de az állási és felgyorsulási idő is beleszámít az adott köridőbe. Az állás alatt a vezető szükség esetén módosíthat a jármű beállításain, de a csapattagok nem segíthetnek.
  • Megálláskor le kell húzódni a pálya belső felére.
  • A járműnek 1 percen belül tovább kell indulnia. Amennyiben nem indul tovább 1 percen belül, akkor az addig teljesített legjobb köridő számít az eredménynek.
  • A csapattagok nem tartózkodhatnak a pályán. A járműnek önerőből kell visszamenni a bokszutcába.
  • Egyszerre 2-3 autó tartózkodhat a pályán. Indítás egymás után, időben eltolva. A versenyben lévő járművek lehetőleg ne akadályozzák egymást, előzés körültekintően.
  • A legjobb köridő alapján kialakult sorrend a verseny végeredménye.
  • Az első három helyezett kap díjat.

4. Gyorsulási kategória

A járműnek egy feltöltött palackkal egy pályaszakaszt a lehető legrövidebb idő alatt kell megtennie. A pálya tervezett hossza kb. 220 m. A reduktor 10 bar nyomásra lesz beállítva. Két jármű egy vonalról, álló helyzetből egyszerre indítva egy szakaszt fut be. A csapatok a gyorsasági verseny eredményei alapján lesznek visszafelé összepárosítva (...6. az 5.-kel, 4. a 3.-kal, 2. az 1.-vel)

  • Minden csapat csak egyszer indul.
  • Max. sebességet is mérünk (utolsó 5 m).
  • A startlámpa jelzései sárga, zöld.
  • A reakcióidő beleszámít az eredménybe.
  • A kiugrást figyeljük (negatív reakcióidő): aki kiugrik vagy nem indul el, kiesik.
  • Az elért időeredmények alapján kialakult sorrend a verseny végeredménye.
  • Az első három helyezett kap díjat.

5. A Rexroth Legjobb Pneumobilja

A Rexroth Legjobb Pneumobilja címet az egyes versenykategóriák győztesei közül választja ki a zsűri és a Rexroth vállalatok vezetése.

6. Különdíjak

A verseny szponzorainak felajánlásai alapján később kerülnek meghatározása.

A tervdokumentációban számolt elérhető legnagyobb sebesség és távolság értékét a verseny során legjobban megközelítő csapat különdíjat kap.

7. Előkészület a versenyszámokra

A járműre az új palack felhelyezése csak a pneumatikus rendszer teljes leszellőztetése után történhet meg. (puffertartály, hőcserélő)

Rajt előtt a motor már járhat.

8. A versenyszámok sorrendje

  1. Távolsági verseny
  2. Gyorsasági verseny
  3. Gyorsulási verseny

9. Eredményhirdetés

  • A verseny után a helyszínen.
FacebookYoutube
Kezdő oldalVideókFacebookKapcsolat